fredag 19 juli 2013

Smultronställe! - Gårdsbutik och självplock

Jag vet inte hur det är med er, men jag älskar gårdar, gårdsbutiker och allt sånt. Förra helgen var vi på Annedals gård på söderslätt i Skåne för att plocka jordgubbar. Och jordgubbar fanns det, vi fick med oss två fulla hinkar och tre fulla magar...



Men att det fanns en supermysig gårdsbutik visste vi inte, det var en glad överraskning. Utöver våra 20 liter jordgubbar fick vi med oss massor av rabarber, två sorters potatis, ett stort knippe dill, gula ärtor och bönor. Jag ska villigt erkänna att de gula ärtorna inhandlades enkom för att jag tyckte det såg så fint ut med de bruna påsarna (jag vet, jag är en sucker). Men, men, det är ju gott med ärtsoppa så...

Så här fina saker har de i gårdsbutiken:


Nu ska vi ta hand om alltihopa, kan hända att det blir en del sylta, safta och frys in i veckan. To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar