fredag 25 oktober 2013

Sätt kokböckerna på väggen!

Kokböcker kan vara bra till mycket. Inte bara när det gäller matlagning, utan också när det gäller inredning. Vi har en liten vägg mellan köksfönstret och öppningen in i vardagsrummet som vi dekorerat med böcker. Det finns tavellister att köpa hos IKEA, och sen är det bara att sätta upp de böcker man tycker är finast, eller de man använder mest. Beror på om man är praktisk eller estet. Eller båda.


Som av en händelse går många av mina favoritkokböcker i blått, vilket också matchar gardinerna. Frågan är om jag egentligen gillar dem mest för färgens skull? Eller så kanske jag och mina favoritkockar och konditorer har samma färgpreferenser? Oklart. För tillfället funderar jag på att byta böcker och sätta dit några med "höstigare" framsida. Böcker på väggen tar bara en minut att ändra om, och vips har du helt ny "konst". Perfekt!

Men nu till den stora frågan. Min stora köksvägg ser för närvarande ut såhär:


Inte särskilt mysigt - och helgens stora projekt. Några förslag? Tror det blir väl massivt att sätta upp bara böcker, det är trots allt ett kök och inte bibliotek. Men några måste man ju kunna ha... Kanske blandat med tavlor... och en anslagstavla? Har inte bestämt mig än, men det kommer. To be continued....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar