måndag 11 november 2013

Dagens insats på 3:46 minuter

Vissa saker skjuter man upp precis hur länge som helst. Ni vet vad jag menar, det där lilla dåliga samvetet, det där ni borde göra snart, det där som man kommer att tänka på en gång i veckan men ändå inte tar tag i. Vad det är kan ju variera, men om jag säger som så här:

Ugnsgallret.

Kände ni det? Den där stöten i magen. Den där jag-måste-verkligen-göra-rent-det-snart-stöten. Jag vet, jag kände det också. Men räds icke, idag är dagen. Nu blir det gjort!

Ett styck smutsigt galler.


Ett styck weapon of choice, även kallat Svinto.


Gnugga, gnugga, gnugga, tills det är rent och fint.


Ok, det är svårt att få bra bilder på ugnsgaller. Men här är en bild som ni nog kommer uppskatta.


Varför, varför, varför har jag skjutit upp detta i tre månader? 3:46 minuter är inte orimligt, det är tvärtom en ganska behaglig summa tid att lägga på hushållsarbete. Om man avrundar till fem jämna fina minuter hinner man dessutom gnugga och skölja av hela diskhon. Det skadar inte det heller.


Om du verkligen vill finlira så kokar du upp en liter vatten i vattenkokaren och häller ner i avloppet, det håller rören i trim! Se det som en ordentlig joggingrunda för ditt avlopp, i likhet med joggingrundan håller det nämligen fettet borta. En gång i veckan minst! Det finns förresten en likhet till, det är jäkligt skönt när det väl är över. Insatsen tar fem minuter, tillfredsställelsen räcker betydligt längre...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar