söndag 10 november 2013

I de småländska skogarna...

I helgen har vi varit och besökt vänner i Småland. Mycket fika, mycket snack och mycket trevligt. Sen hör det ju till att ta en tur i skogen, when in Småland ni vet... Jag rekommenderar varmt att ni packar en picknickkorg och ger er ut, det är härligt nu när allt är rött, gult och orange! I skogen finns det mycket kul. Pinnar till exempel.


Själv var jag inte så intresserad av just pinnar. Men grenar och kvistar, det är inte så dumt. Som bekant så blåste det ju rätt rejält häromsistens. Faktiskt blåste det så mycket att träd föll omkull.


Och med träd menar jag granar. Och med föll omkull menar jag "gjorde sig tillgängligt för julpyssel". Ni fattar va? Granris! I just vårt fall äger våra vänners familj skogen, så vi hade tillåtelse att ta allt granris vi ville. Men om ett träd fallit till marken är det ju helt ok att gå loss även om man nu inte talat med ägaren tycker jag. Kanhända att vi var förberedda...


Skogen är fantastisk! I vanlig ordning hade jag dessutom lite svårt att kontrollera mig, så nu har jag två fulla sopsäckar granris i uterummet. Lår julpysslandet börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar