tisdag 12 november 2013

Inventera mera!

Först och främst - idag är en sån dag. Ni vet, en chokladkaka-i-en-kopp-på-fem-minuter-dag. Det är rena turen att mina snälla kollegor matat mig med både latte, äpple och djungelvrål idag, annars hade jag nog inte överlevt. Behöver definitivt chokladkaka utan insats idag.


Ok, med det ur världen känner jag mig redo att ta mig an dagens projekt. Ett ganska trevligt projekt till och med! Det är dags för julinventering! Vi är nästan halvvägs in i november, vilket är en utmärkt tid att rota igenom lådor och skåp för att se vad du har kvar sen förra (och förrförra, och förrförrförra, och förr...) julen. Det är lätt hänt att man köper på sig nytt varje år, nya snören, nya etiketter, nya askar, nya ljus, nya allt. Jag vet inte hur ni har det, men samlingen av julsaker växer snabbt om jag inte passar mig! Dessutom tenderar sakerna i fråga att sprida ut sig, lite i skafferiet, lite i en låda, lite i ett skåp, lite överallt. Nog för att julen är trevlig, men den behöver ju inte ´vara ständigt närvarande...

Efter en genomgång av nämnda skafferi, låda och några skåp kan jag konstatera att det finns en del att jobba med i år. Den som spar hon har!


Bland mycket annat återfanns en oöppnad förpackning röda värmeljus, två plåtaskar med julmotiv, en julstrut och två oöppnade flaskor årgångsglögg från Blossa. De sistnämnda gömde sig längst in i skafferiet, det är verkligen inte brukligt att just glögg överlever i det här hemmet. Men nu är det som det är, och det är ju bara att börja dricka, måste ju göra plats för årgång 2013... Tur att jag inventerade i tid! Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar